Hírek a Fálun Dáfáról és az emberi jogi krízisről Kínában
Fálun Dáfá Információs központ

Propaganda

1999 július 20-a éjjelén váratlanul számos Falun Gong gyakorlót hurcoltak el otthonából a kínai hatóságok, és azon nyomban le is tartóztatták őket. 

 

Félrevezető propaganda-kampány

Két nappal később, július 22-én a Falun Gong-ot hivatalosan is betiltották Kínában. Hogy alátámasszák az egész országra kiterjedő üldözést, a kínai állami televízió félrevezető propagandát kezdett sugározni a Propaganda Minisztérium közvetlen irányításával. Napi 24 órában, heti hét napon át a televíziós közvetítések középpontjában a Falun Gong gyakorlók mondvacsinált bűnei álltak. 

A rádióállomások is elkezdték teljes gőzzel sugározni az állami hivatalnokok lejárató nyilatkozatait. Az állami lapok ellenőrizhetetlen állítások alapján ítélték el a Falun Gongot, élükön a Kínai Kommunista Párt (KKP) People’s Daily című napilapjával, melyben egyetlen hónap alatt 347 lejárató cikk jelent meg a csoporttal kapcsolatban.

 

Átfogó gyűlöletkampány

Idővel a KKP kiterjesztette propagandáját: hirdetőtáblákon, képregényekben, posztereken, filmekben, sőt még egy TV sorozatban és színi előadásokon is rágalmazták a Falun Gongot.

Clive Ansley, egy híres ügyvéd, aki Kínában praktizált és tanított 14 éven át, abban az időben még Kínában élt. Úgy írta le a média hadjáratot, mint „a legszélsőségesebb, teljességgel igazságtalan, szenvtelen gyűlöletkampány, amit soha korábban nem tapasztaltam.”

 

A közhangulat szítása

A párt propagandájának egyik legmeghatározóbb jellemzője a romboló természete, mivel bizalmatlanságot, diszkriminációt, gyűlöletet szül, s végső soron egy olyan környezetet teremt, ahol az egyébként elfogadhatatlan erőszak is igazolhatóvá válik.

Gúnynevek adásával, durva félremagyarázásokkal és megfélemlítéssel a párt arra törekszik, hogy a közhangulat ne érezzen együtt vagy ne tekintse normális embertársainak a Falun Gongot gyakorló személyeket.

 

Bűnbak keresés

2002. július 2-án a Xinhua megjelentetett egy történetet: „16 koldust megmérgeztek, a gyanúsított egy Falun Gong tag”. Ezzel egyidőben a helyi újság Zhejiang-ban, ahol a bűntény történt, egy sokkal részletesebb riportot tett közzé, ami még csak meg sem említette a Falun Gongot, sőt szerintük az eset megoldatlan maradt. Ennek ellenére a Xinhua verzió keringett az újságokban egész Kínában, sőt külföldi híroldal is átvette az álhírt. 

A Falun Gongot vádolták Kína valamennyi betegségéért, kezdve a szegénységtől egészen a „babonákig”. Egyes kormányzati források a nacionalizmus húrjait is pengették, miközben a Falun Gongot elég következetlenül „külföldi, Kína-ellenes erőkhöz” kötötték.

 

Manipuláció

Egy KKP tanácsadó a következőket nyilatkozta a Washington Post-nak: „Az erőszak önmagában nem működik. A kötelezővé tett “átnevelés” magában szintén nem működik. És semmi nem működne, ha a propaganda nem kezdte volna el megváltoztatni az emberek gondolkodását. Mindháromra együtt van szükség.”

 

A KKP propaganda gépezete a nyugati médiában

A propaganda kampány nem korlátozódott Kína államilag irányított médiájára, hanem átterjedt a tengerentúlra is. Ez olyan messzire ment, hogy nem-kínaiak is szajkózni kezdték a kommunista párt Falun Gongról terjesztett nézeteit, anélkül hogy tisztában lettek volna annak eredetével. A KKP propaganda beszivárgott a nyugati média Falun Gongról szóló anyagaiba,  valamint tudományos ösztöndíjakba is, a forrás megkérdőjelezése nélkül.  (Lásd: “Out of the Media Spotlight").

 

„Önégetési incidens”

A propaganda leghírhedtebb példája, ami képes volt a Falun Gong ellen Kínában erős gyűlöletet, külföldön pedig  szkepticizmust kelteni, az az állítólagos „önégetési incidens” esete. Tette mindezt azon tény ellenére, hogy az esetet nyilvánosan leleplezték, ugyanis a legnagyobb valószínűséggel a KKP által megrendezett színjátékról volt szó. (Lásd a díjnyertes oknyomozó videót és analízist http://falsefire.com/)

 

Hírek a propagandáról

Idézet a Wall Street Journal-ból:

„Peking a hisztéria szintjéig fokozta fel kampányát, ósdi, kommunista propaganda háborúval bombázva állampolgárait.” –The Wall Street Journal (Ian Johnson,"China's War against Falun Dafa Enters New Battleground: Primary Schools," 2001. február 13.)